Wrzesień, 2009

Niespodziewanie mocny trening

Środa, 30 września 2009 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa, Teren
Konopnickiej - Kurczaki - Zygmunta - Kolumny - Bronisin - Brójecka - Czternastu Straconych - Gościniec - Kresowych Stanic - Gminna - Dworcowa - Jędrzejowska - Gajcego - Jędrzejowska - Tomaszowska - Ofiar Terroryzmu 11 Września (do końca) - Kotoniarska - Wełniana - Bławatna - Śląska - Zapolskiej - Płaska - Rolnicza - Ogniskowa.

Wspólny przejazd z Bartkiem (w końcu założył konto na bikestats), któremu dzisiaj wybitnie noga podawała. Często wychodził na prowadzenie i grzał tak, że ledwo mogłem go dogonić. Miał być spokojny przejazd a wyszedł dość ostry trening przy niskiej temperaturze. Droga wokół Della jest już doprowadzona prawie do ulicy Rokicińskiej i niedługo powinna zostać otwarta. Jednak asfaltem jedzie się zdecydowanie lepiej niż ścieżką rowerową.

Mapka trasy:

Profil trasy:

Rodzinna rekreacja

Niedziela, 27 września 2009 · Komentarze(0)
Sobotnie i niedzielne przejazdy wraz z rodziną po parku im. J. Piłsudskiego "Na zdrowiu". Po raz pierwszy jechaliśmy w 4 rowery, każdy na swoim, chociaż moja młodsza córka dosyć szybko w sobotę się nudziła to w niedzielę już było zdecydowanie lepiej.

Trening szosowy o zimnym poranku

Sobota, 26 września 2009 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa
Konopnickiej - Kurczaki - Zygmunta - Kolumny - Bronisin - Bronisin Dworski - Kalino - Kalinko - Romanów - Wola Rakowa - Pałczew - Wardzyn - Dalków - Kotliny - Karpin - Borowa - Zielona Góra - Justynów - Nowy Bedoń - Andrespol - Wiśniowa Góra - Feliksińska - Dworcowa - Jędrzejowska - Tomaszowska - Kotoniarska - Wełniana - Bławatna - Śląska - Zapolskiej - Płaska - Ogniskowa - Konopnickiej.

Wspólny przejazd z Norbim, ale tylko przez krótki początkowy okres, ponieważ Norbiego bolało kolano i jechał swoim wolniejszym tempem. Trasa ponownie ta sama, zaczyna mnie już nudzić następnym razem coś w niej zmienię, może chociaż kierunek. Tym razem dość ciężko mi się jechało, a wiatr i temperatura (8 stopni przy wyjeździe, 14 na półmetku) dodatkowo nie pomagały. Na półmetku w Kotlinach byłem dopiero po 1 godzinie i 4 minutach. Druga część przejazdu jeszcze gorsza.

Szosowy rozjazd po Radomiu

Środa, 23 września 2009 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa

Wspólny przejazd z Norbim i Bartkiem. Trasa ponownie ta sama. Choć myślałem, że po maratonie w Radomiu będzie mi się ciężko jechało to było wręcz przeciwnie. Na półmetku w Kotlinach byłem już po 1 godzinie, gdzie poczekałem na kolegów. Druga część przejazdu też niezła, jednak na 43 km znowu wysiadł licznik i dokładnego czasu przejazdu nie byłem w stanie określić. Powrót po ciemku, ale tak już teraz będzie.

Mazovia MTB Marathon Radom 2009

Niedziela, 20 września 2009 · Komentarze(3)

Mazovia MTB Marathon Radom - dystans Mega.
Dziewiąty maraton w życiu.
Miejsce w kategorii open mega - 485/591.
Miejsce w kategorii M3 mega - 188/223.
Miejsce w sektorze VIII - 35/48 - pozostanie w sektorze VIII.
Oficjalny czas zawodów: 02:29:50.

Na maraton wybrałem się wspólnie z Norbim i Witkiem. Z powodu objazdu wokół Spały dojechaliśmy dość późno i na początku było trochę nerwowo, ponieważ chciałem sprawdzić jeszcze przed wyścigiem opony z których schodziło mi powietrze. Z braku czasu i innych możliwości dobiłem tylko opony do 4 atmosfer, żeby dojechać bez uzupełniania powietrza do mety (dojechałem poniżej 1,5 atmosfery). Trasa maratonu raczej płaska, ze sporą ilością dziurawych dróg, poza tym trochę asfaltu, szutru, piachu i leśnych ścieżek. Ogólnie mówiąc szczerze - nic ciekawego. Od 12 kilometra przestał mi działać licznik i jechałem trochę "na ślepo". Z tego powodu nie znałem pokonanego dystansu ani prędkości z jaką jechałem, więc jakakolwiek taktyka wyścigu przestała obowiązywać. Tym razem również pomyliłem trasę z powodu bardzo słabo oznaczonego zjazdu z asfaltu przez rów do lasu oraz niekompetencji osoby z obsługi wyścigu, jednak strata okazała się niezbyt duża (około 3 minut). Pomimo tego wszystkiego do 40 kilometra jechało mi się dość dobrze. Jednak końcówkę pojechałem słabiej niż normalnie i finisz też był gorszy w moim wykonaniu niż zazwyczaj. Tym bardziej zaskoczeniem był dla mnie czas i rating jaki uzyskałem (zdecydowanie najlepszy w tym sezonie). Uzyskany wynik był na poziomie sektora VI, a rating powyżej 70% czyli taki jaki chciałem w tym roku osiągnąć. Dodatkowo po raz pierwszy przekroczyłem średnią prędkość 20 km/h na maratonie Mazovii. Z pewnością pomogła w tym płaska i szybka trasa. Maraton pokonałem na nowych kołach (Specialized Roval Controle SL XC) i tarczach (Formula R1). Koła naprawdę fajne lecz z powodu złych wentyli i schodzącego powietrza nie mogłem w pełni docenić ich klasy. Tarcze należałoby sprawdzić w trudniejszym terenie, jak na ten moment rewelacja.

Moje miejsca w klasyfikacji generalnej Mazovia MTB Marathon (po Radomiu):
Główna Open: 789/2808 (1298 pkt)
Główna M3: 299/969 (1329 pkt)
Mega Open: 584/2549 (1298 pkt)
Mega M3: 226/880 (1329 pkt)
Sektor 8 (328 pkt, 15.9%)

Na trasie:
Maovia MTB Radom 2009 © Martinez1975

Mazovia MTB Radom 2009 © Martinez1975

Witek dopinguje mnie przed metą:

Po maratonie z Norbim i Witkiem:

Koła Specialized Roval Controle SL XC i tarcze Formula R1:

Trening szosowy jeszcze raz

Środa, 16 września 2009 · Komentarze(0)
Kategoria Szosa, Felt Q900

Wspólny przejazd z Norbim. Trasa oczywiście znowu identyczna jak ostatnio. Po wczorajszym nie szło mi dzisiaj najlepiej, czułem zmęczenie, a dodatkowo siodełko troszkę mi dzisiaj dokuczało. Końcówka przejazdu już w ciemnościach, a dodatkowo jeszcze w dość niespodziewanym deszczu. Mimo tych wszystkich niedogodności czas przejazdu wyszedł całkiem przyzwoity. W czasie dzisiejszej wycieczki przekroczyłem 2500 km przejechanych w tym roku (czyli plan na 2009 rok) - chyba trzeba go będzie troszkę skorygować :-). Dodatkowo przekroczyłem 4000 km przejechanych od początku 2008 roku.

Trening szosowy po raz kolejny

Wtorek, 15 września 2009 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa

Kolejny przejazd solo na tej samej trasie. Wycieczkę tym razem potraktowałem rekreacyjnie, ale w sumie to taka rekreacyjna nie wyszła. Chociaż na półmetku miałem 6 minut straty do niedzielnego przejazdu to pozostałą część przejechałem w prawie jednakowym czasie jak w niedzielę. Oczywiście i tym razem wiatr miał duży wpływ na moje tempo - w pierwszej części był przeciwny, w drugiej już nie przeszkadzał tak bardzo. W czasie dzisiejszego przejazdu przekroczyłem 3.000 km przejechanych na Felcie Q900.

Trening szosowy o poranku

Niedziela, 13 września 2009 · Komentarze(1)
Kategoria Felt Q900, Szosa

Trasa identyczna jak ostatnio. Wyjechałem wcześnie rano, bo zaraz po 8. Tym razem jechałem sam, więc postanowiłem pokonać tę trasę w jak najkrótszym czasie. Na półmetku w Kotlinach miałem średnią w okolicach 29.5 km/h i szansę na przejechanie trasy w czasie poniżej 2 godzin. Niestety niekorzystny wiatr w drugiej części wycieczki oraz osłabienie spowodowane bardzo (jak na mnie) ostrym tempem spowodowały, że do osiągnięcia takiego czasu zabrakło 2 minut. Jednak poprawa czasu aż o 6 minut w stosunku do ostatniego przejazdu bardzo mnie cieszy, a czas przejazdu w okolicach 2 godzin wydaje się być możliwy do zrealizowania. Dodatkowo dzisiaj w czasie treningu miałem dużo wyższe tętno niż ostatnio.

Kolejny trening szosowy

Czwartek, 10 września 2009 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa

Wspólny przejazd z Norbim oraz Bartkiem. Trasa identyczna jak ostatnio. Dzisiejszy przejazd uważam za bardzo udany, wyszła całkiem niezła średnia, a czas poprawiłem o minutę od poprzedniego wyjazdu. Niby niewiele, ale zawsze cieszy.

Trening szosowy

Poniedziałek, 7 września 2009 · Komentarze(2)
Kategoria Felt Q900, Szosa

Wspólny przejazd z Norbim. Trasa w większości pokrywała się z poprzednimi wycieczkami, zmiana dotyczyła tylko części powrotnej (ominięcie dziurawej ulicy Taborowej). Całkiem dobrze mi się dzisiaj jechało, a w porównaniu do wycieczki z zeszłego tygodnia to wręcz bardzo dobrze. Do siodełka już też chyba zdążyłem się przyzwyczaić (przynajmniej w czasie jazdy na szosie), zobaczymy jak będzie w terenie.