Wrzesień, 2010

Mazovia MTB Marathon Nowy Dwór Mazowiecki 2010

Niedziela, 26 września 2010 · Komentarze(0)

Mazovia MTB Marathon Nowy Dwór Mazowiecki - dystans Mega.
Trzynasty maraton w życiu.
Miejsce w kategorii open mega - 469/573.
Miejsce w kategorii M3 mega - 182/218.
Miejsce w sektorze 10 - 34/96 - awans do sektora 6.
Oficjalny czas zawodów: 02:11:54.

Kadencja 81/121.
Max nachylenie podjazdu: 10 st. (17%)
Max nachylenie zjazdu: 9 st. (16%)

Po fatalnym występie w Zgierzu był to dopiero mój drugi start w Mazovii w tym roku. Z tego powodu startowałem z 10 sektora, więc moim celem na ten maraton było poprawienie sektora już na przyszłoroczny cykl. Na miejscu spotkałem Arka i Michała, z którymi rywalizowałem w tegorocznej Mazovii 24h. Trasa płaska, ale jednocześnie bardzo fajna, w większości po lesie. Dodatkowo początkowy i końcowy odcinek po wale, gdzie można było poprawić średnią prędkość. Jedynymi utrudnieniami były śliskie i błotne fragmenty leśne dodatkowo przeorane przez dziki. Pogodową niespodzianką był drobny deszcz w początkowej fazie wyścigu. Od samego początku jechało mi się bardzo dobrze. Bardzo szybko wszedłem na wysoki puls (powyżej 170) i tak już zostało do mety. Przez cały maraton nie miałem jakiś słabszych momentów i jechałem swoim tempem. Minusem trasy było mało miejsc do wyprzedzania, więc jak udało mi się dogonić jakiegoś wolniejszego zawodnika to musiałem kawałek za nim jechać żeby go wyprzedzić. Ogólnie z maratonu jestem bardzo zadowolony. Trasa jak dla mnie niezbyt wymagająca, ale może właśnie przez to bardzo sympatyczna. Moją opinię na mecie zresztą podzielała większość osób. Po maratonie wymieniłem uścisk dłoni z samym Cezarym Zamaną.

Moje miejsca w klasyfikacji generalnej Mazovia MTB Marathon (po Nowym Dworze Mazowieckim):
Główna M3: 473/818 (527.10 pkt)
Mega M3: 430/785 (527.10 pkt)
Sektor 6 (351 pkt)

Poważna mina w sektorze przed startem:
Mazovia MTB Marathon Nowy Dwór Mazowiecki 2010, autor: Marcin Górajec © Martinez1975

Rozmowa z Arkiem i Michałem w sektorze przed startem:

Zaraz po starcie:

Mazovia MTB Marathon Nowy Dwór Mazowiecki 2010, autor: Wojsz © Martinez1975

Na trasie:
Mazovia MTB Marathon Nowy Dwór Mazowiecki 2010 © Martinez1975

Mazovia MTB Marathon Nowy Dwór Mazowiecki 2010, autor: Zbyszek Kowalski © Martinez1975

Meta:

Rozmowa z Michałem po maratonie:

Standardowa fryzurka po zdjęciu kasku:

Kolejny raz rodzinnie do Grodziska

Sobota, 25 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Rekreacja
Konopnickiej - Kurczaki - Powtórna - Bałtycka - Zygmunta - Bieszczadzka - Nowe Górki - Konspiracji - Konstantyna - Grodzisko - Bronisin - Konstantyna - Nowe Górki - Bieszczadzka - Zygmunta - Bałtycka - Powtórna - Kurczaki - Sąsiedzka - Konopnickiej.

Wczorajsza wycieczka była bardzo udana, więc wykorzystaliśmy piękną pogodę i powtórzyliśmy tą samą trasę. Pati coraz lepiej sobie radzi i coraz szybciej jeździ. Oczywiście dłuższy postój na placu zabaw w Grodzisku.

Do serwisu na regulację przerzutki i po nowe chwyty

Sobota, 25 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Rekreacja
Ogniskowa - Sternfelda - Komorniki - Kominowa - Warneńczyka - Rzgowska - Warneńczyka - Kominowa - Komorniki - Sternfelda - Ogniskowa.

Przejazd do serwisu Roweromaniak na ulicy Rzgowskiej celem regulacji przedniej przerzutki przed jutrzejszym maratonem w Nowym Dworze Mazowieckim. Przy okazji wymiana chwytów na Bontrager Race XXX Lite, ponieważ poprzednie Ritchey WCS już się trochę podarły. Nowe chwyty trochę twardsze i cieńsze, ale przy okazji sporo lżejsze.

Chwyty Bontrager Race XXX Lite:

Całą rodzinką do Grodziska

Piątek, 24 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Rekreacja

Kolejna rekreacyjna wycieczka. Tym razem pojechaliśmy całą rodzinką. Młodsza córka Pati również bardzo fajnie sobie radziła, mimo iż była to jedna z jej najdłuższych wycieczek. Z reguły trochę marudzi w czasie jazdy, tym razem nic takiego nie miało miejsca. Mimo późnej pory wyjazdu bardzo ładna pogoda i udało nam się złapać ostatnie promienie słońca. Tym wyjazdem przekroczyłem ilość kilometrów z roku 2009.

Powtórka z poniedziałku

Środa, 22 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Rekreacja

Kolejna wspólna wycieczka z córką Matysią, ponownie na plac zabaw w Grodzisku. Przejazd na takiej samej trasie jak ostatnio, zmieniliśmy tylko kierunek przejazdu. Bardzo ładna pogoda i słonecznie.

Z Mati na plac zabaw w Grodzisku

Poniedziałek, 20 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Rekreacja
Konopnickiej - Kurczaki - Powtórna - Bałtycka - Zygmunta - Kolumny - Bieszczadzka - Nowe Górki - Konspiracji - Bronisin - Grodzisko - Konstantyna - Nowe Górki - Bieszczadzka - Zygmunta - Bałtycka - Powtórna - Kurczaki - Sąsiedzka - Konopnickiej.

Wspólna wycieczka z córką Matysią na plac zabaw w Grodzisku. Dzisiejszy przejazd bardziej "terenowy" niż tydzień temu. Część po polnych drogach, krótko po piasku, kawałek po łące - wszystkiego po trochu. Mati podobało się zdecydowanie bardziej niż po samym asfalcie.

Ucieczka przed psami

Niedziela, 19 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa, Teren
Konopnickiej - Ogniskowa - Zamknięta - Chóralna - Strażacka - Łazowskiego - Kosynierów Gdyńskich - Osobliwa - Luźna - Trybunalska - Ustronna - Postępowa - Graniczna - Las Ruda-Popioły - Rudzka - Staw Stefańskiego (x2) - Rudzka - Skrajna - Starowa Góra (Centralna) - Konstantyna - Bronisin - Kolumny - Zygmunta - Przyjacielska - Jędrzejowska - Chłodnikowa - Kurczaki - Sąsiedzka - Konopnickiej

Kadencja 80/101.
Max nachylenie podjazdu: 7 st. (13%)
Max nachylenie zjazdu: 10 st. (17%)

W końcu zamieniłem koła ze slicków na Mavici z oponami Hutchinsona. Ponieważ wyjechałem zaraz po przyjeździe z wycieczki z moimi dziewczynami to zapomniałem wziąść ze sobą pulsometru. Mimo, iż była już prawie 18 postanowiłem pojechać do Lasu Ruda-Popioły, aby tam pokonać kilka swoich standardowych pętli. Po dojechaniu na miejsce okazało się, że w lesie są poukładane drzewa lub opony na przejazdach (najprawdopodobniej przeciwko quadom) i jazda na czas po pętlach nie ma sensu. Zdecydowałem się więc na luźny przejazd. W pewnym momencie po rozpoczęciu zjazdu zobaczyłem 2 ogromne wilczuropodobne psy sunące od dołu w moim kierunku. Wymknęło mi się tylko głośne "o ja p......e !" Nie było czasu na zawrócenie więc tylko docisnąłem mocniej aby je jak najszybciej minąć modląc się w duchu aby nie miały zbytniej ochoty na pościg. Niestety miały, a zwłaszcza jeden. Zjazd był zasypany żwirem, a przez to dość śliski więc musiałem jednocześnie obserwować nawierzchnię i zbliżającego się psa. Dół zjazdu kończył się drogą niezbyt często uczęszczaną przez samochody, a następnie był podjazd i wjazd w las. Kiedy już myślałem co zrobić pies na szczęście odpuścił. Po tej niezbyt miłej przygodzie całkowicie odeszła mi ochota na jazdę w tamtym terenie i pojechałem w kierunku Stawu Stefańskiego, gdzie przejechałem 2 kółka. Emocje wkrótce opadły, a poza tym zrobiło mi się zimno i nie miałem już ochoty na dalszą wycieczkę. Powrót do domu małym objazdem przez Starową Górę.

Mapka trasy:

Profil trasy:

Rodzinnie po cmentarzach

Niedziela, 19 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Rekreacja
Konopnickiej - cmentarz Św. Wojciecha - Kurczaki - Zamknieta - Chóralna - cmentarz ul. Rzgowska - Rzgowska - Komorniki - Kominowa - Ireny - Jędrzejowska - Przyjacielska - Zygmunta - Bałtycka - Strażnicza - Kurczaki - Sąsiedzka - Ogniskowa

Ponieważ chcieliśmy odwiedzić groby naszych dziadków na dwóch nieopodal położonych cmentarzach to postanowiliśmy to połączyć z rodzinnym przejazdem rekreacyjnym. Potem standardowy przejazd Przyjacielską i Zygmunta, tym razem w odwrotnym kierunku. Dość zimno zwłaszcza w czasie postojów.

Wietrzny przejazd

Sobota, 18 września 2010 · Komentarze(0)
Konopnickiej - Kurczaki - Sternfelda - Św. Wojciecha - parking CarreFour - Kolumny - Bronisin - Grodzisko - Kalinko - Modlica - Tuszyn - Żeromin - Rzepki - Czarnocin - Dalków - Wardzyn - Pałczew - Wola Rakowa - Romanów - Kalinko - Kalino - Huta Wiskicka - Bronisin Dworski - Bronisin - Kolumny - parking CarreFour - Św. Wojciecha - Sternfelda - Kurczaki - Ogniskowa

Kadencja 86/110.
Max nachylenie podjazdu: 4 st. (7%)
Max nachylenie zjazdu: 5 st. (9%)

Trasa po tych samych drogach co tydzień temu, zamieniłem tylko kierunek przejazdu na dużej pętli (wg mapki z wpisu 11.09). Bardzo silny wiatr w czasie całej wycieczki. W pierwszej części przejazdu sprzyjająco - boczny, a od Tuszyna do Czarnocina bardzo przyjemny w plecy, gdzie jechałem cały czas powyżej 35 km/h. Nic więc dziwnego, że średnia przy stawach w Czarnocinie wynosiła około 30 km/h. Ale to były niestety miłe złego początki. Dalszy ciąg przejazdu to wietrzny koszmar, miejscami prędkość spadała do 20 km/h (wiało naprawdę bardzo mocno) i tak już niestety do samego domu. Tym przejazdem przekroczyłem 3.000 km przejechanych w tym roku.

Wycieczka z córką Matysią

Poniedziałek, 13 września 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Rekreacja
Konopnickiej - Kurczaki - Zygmunta - Kolumny - Bronisin - Grodzisko - Bronisin - Kolumny - Zygmunta - Kurczaki - Konopnickiej.

Wspólna wycieczka z córką Matysią do remizy w Bronisinie. Jechało nam się bardzo dobrze, więc lekko wydłużylismy przejazd i pojechaliśmy do Grodziska, stamtąd powrót do domu.