Kwiecień, 2010

Szosowy przejazd częściowo zmodyfikowaną trasą

Środa, 28 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa
Konopnickiej - Kurczaki - Zygmunta - Kolumny - Bieszczadzka - Konsstantyna - Grodzisko - Kalinko - Modlica - Tuszyn - Żeromin - Czarnocin - Dalków - Kotliny - Karpin - Borowa - Zielona Góra - Justynów - Nowy Bedoń - Andrespol - Wiśniowa Góra - Feliksińska - Dworcowa - Jędrzejowska - Blocha - Jędrzejowska - Tomaszowska - Kotoniarska - Wełniana - Bławatna - Śląska - Zapolskiej - Płaska - Ogniskowa - Konopnickiej.

Kadencja 81/99.
Strefy tętna: I - 00:06:08, II - 00:51:56, III - 01:18:48.
Podjazdy: dystans - 6.38 km, czas - 00:16:39, śr. pr. - 23.35 km/h, śr. nachylenie podjazdu - 1%, maks. nachylenie podjazdu - 3%.
Zjazdy: dystans - 6.62 km, czas - 00:14:11, śr. pr. - 28.21 km/h, śr. nachylenie zjazdu - 1%, maks. nachylenie zjazdu - 2%.

Kolejny wspólny wyjazd z Norbim. Nasza stała trasa szosowa trochę się nam znudziła, a poza tym chcemy zacząć jeździć dłuższe przejazdy, więc zaczynamy szukać alternatywnych dróg. Przejazd do Kotlin zupełnie nowymi drogami wydłużony o 5 km, potem do domu już stałą trasą. Następnym razem przyjdzie czas na modyfikacje drugiej części trasy, żeby docelowo uzyskać fajną i ciekawą trasę o długości ponad 80 km.

Z Norbim na tamie w Kotlinach:
Na tamie w Kotlinach © Martinez1975

Mapka trasy:

Profil trasy:

Mazovia MTB Marathon Zgierz 2010

Niedziela, 25 kwietnia 2010 · Komentarze(2)

Mazovia MTB Marathon Zgierz - dystans Mega.
Jedenasty maraton w życiu.
Miejsce w kategorii open mega - 693/802.
Miejsce w kategorii M3 mega - 271/311.
Miejsce w sektorze VII - 51/53 - spadek do sektora X.
Oficjalny czas zawodów: 02:41:54.

Kadencja 75/180.
Strefy tętna: I - 00:00:00, II - 00:12:40, III - 02:22:37.
Podjazdy: dystans - 10.86 km, czas - 00:56:23, śr. pr. - 11.56 km/h, śr. nachylenie podjazdu - 7%, maks. nachylenie podjazdu - 23%.
Zjazdy: dystans - 13.57 km, czas - 00:37:36, śr. pr. - 21.65 km/h, śr. nachylenie zjazdu - 4%, maks. nachylenie zjazdu - 12%.

Trasa bardzo fajna z dość dużą ilością przewyższeń (jak na Mazovię). Niestety jak dla mnie na ten moment zbyt dużą i wynik mówi sam za siebie. Zdecydowanie mój najgorszy maraton od 2-ch lat (jeśli chodzi o rating). Na maraton pojechałem wspólnie z Norbim. Na miejscu spotkaliśmy Witka, Arka i Marcina. Krótka rozmowa ze Szpeniem na temat strojów bikestats i do sektorów. Start z VII sektora bezproblemowy, chociaż na pierwszym piaszczystym podjeździe część osób podchodziło co mnie bardzo zdziwiło. Niestety im dalej tym gorzej. Suma i ostrość podjazdów zrobiła swoje i po około 20 km czułem się już dość zmęczony. Na pewno miała na to wpływ dość intensywna popołudniowa przejażdżka dnia poprzedniego (jest nauczka na przyszłość, co by się dzień przed maratonem nie forsować). Przestałem wyprzedzać, a raczej mnie zaczęli wyprzedzać inni. Na wzniesieniach łódzkich jeszcze nie było źle, ale w Łagiewnikach część podjazdów już niestety "z buta". Na koniec jeszcze stok "Malinka" (tu udało mi się wjechać połowę pierwszego i cały drugi podjazd) i do mety. Na mecie czekali już na mnie koledzy, którzy dzisiaj byli zdecydowanie w lepszej ode mnie dyspozycji.

Moje miejsca w klasyfikacji generalnej Mazovia MTB Marathon (po Zgierzu):
Główna M3: 352/393 (245.83 pkt)
Mega M3: 271/311 (245.83 pkt)
Sektor 10 (291 pkt)

Po maratonie z Norbim:

Mapka trasy (ślad GPS):

"Lajtowo" do biura Mazovii

Sobota, 24 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa, Teren
Konopnickiej - Ogniskowa - Rolnicza - Sternfelda - Komorniki - Kominowa - Warneńczyka - Rzgowska - Odyńca - Kilińskiego - Piłsudskiego - Piotrkowska - Plac Wolności - Nowomiejska - Zgierska - Park im. A. Mickiewicza - Kasztelańska - Las Łagiewnicki - Okólna - Zgierz (Długa - Piątkowska - Malinka - Szczawińska - Piłsudskiego - 1 Maja - Długa) - Okólna - Las Łagiewnicki - Skrzydlata - Centralna - Strykowska - Palki - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Piotrkowska - Pabianicka - Park im. Legionów - Żółkiewskiego - Sanocka - Tuszyńska - Łazowskiego - Kongresowa - Strażacka - Kurczaki - Ogniskowa.

Kadencja 73/104.
Strefy tętna: I - 00:10:07, II - 00:47:50, III - 01:40:04.
Podjazdy: dystans - 10.73 km, czas - 00:32:11, śr. pr. - 20.00 km/h, śr. nachylenie podjazdu - 2%, maks. nachylenie podjazdu - 12%.
Zjazdy: dystans - 10.74 km, czas - 00:27:02, śr. pr. - 23.85 km/h, śr. nachylenie zjazdu - 2%, maks. nachylenie zjazdu - 4%.

Mieliśmy się dzisiaj spokojnie przejechać do biura Mazovii w Zgierzu po odbiór numerów startowych na jutrzejszy maraton. Pojechałem razem z Witkiem i Norbim. Jednak Witek "spokojnych" przejazdów raczej nie uznaje. Przynajmniej spokojnych dla nas z Norbim :-) W Zgierzu pod biurem spotkaliśmy Andrzeja i Windowsa. Okazało się, że biuro z numerami zarezerwowanymi wcześniej jest na Malince i pojechaliśmy tam już w piątkę. Po odebraniu numerów przejechaliśmy się kawałek początkiem trasy jutrzejszego maratonu. Potem poznaliśmy Marcina, dzięki któremu Norbi odzyskał pozostawiony w biurze zawodów portfel i w czwórkę powróciliśmy do Łodzi. Miało wyjść około 40 km, ale ponieważ prowadził Witek to wyszło prawie 60.

Pierwszy tegoroczny trening w terenie w Łagiewnikach

Niedziela, 18 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa, Teren
Konopnickiej - Sternfelda - Komorniki - Kominowa - Warneńczyka - Rzgowska - Przybyszewskiego - Kilińskiego - Piłsudskiego - Kopcińskiego - Palki - Strykowska - Centralna - Las Łagiewnicki - Okólna - Żółwiowa - Las Łagiewnicki - Okólna - Żółwiowa - Las Łagiewnicki - Centralna - Strykowska - Palki - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Piotrkowska - Plac Niepodległości - Rzgowska - Warneńczyka - Kominowa - Komorniki - Sternfelda - Konopnickiej.

Kadencja 77/180.
Strefy tętna: I - 00:05:56, II - 01:05:39, III - 02:16:41.
Podjazdy: dystans - 16.49 km, czas - 01:06:14, śr. pr. - 14.94 km/h, śr. nachylenie podjazdu - 3%, maks. nachylenie podjazdu - 13%.
Zjazdy: dystans - 17.44 km, czas - 42:35, śr. pr. - 24.58 km/h, śr. nachylenie zjazdu - 2%, maks. nachylenie zjazdu - 10%.

Mój pierwszy wyjazd w teren w tym roku. Temperatura była dzisiaj sporo wyższa niż wczoraj, a niebo bezchmurne, więc pogoda wymarzona na rower. Umówiłem się z Norbim na Kilińskiego i pojechaliśmy do Łagiewnik na trening podjazdów i zjazdów. Wykonaliśmy 2 rundy i dodatkowo dołożylismy podjazdy asfaltowe na Żółwiowej. Jest to świetne miejsce do treningu i co chwila spotykaliśmy tam innych kolarzy. Przy pierwszych podjazdach czułem się fatalnie, ale im dalej tym było zdecydowanie lepiej, więc to nie zmęczenie odgrywało tu główną rolę, a przyzwyczajenie organizmu do wzmożonego wysiłku. Jednak dodatkowy wpływ na początkową kiepską dyspozycję mogła mieć też dość długa wczorajsza wycieczka. W czasie dzisiejszego treningu przekroczyłem 5.000 km z bikestats oraz 4.000 km przejechanych na Felt'cie.

Szosowo na Kojakach

Sobota, 17 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Konopnickiej - Kurczaki - Zygmunta - Kolumny - Bronisin - Bronisin Dworski - Kalino - Kalinko - Romanów - Wola Rakowa - Pałczew - Wardzyn - Dalków - Kotliny - Karpin - Borowa - Zielona Góra - Justynów - Nowy Bedoń - Andrespol - Wiśniowa Góra - Feliksińska - Dworcowa - Jędrzejowska - Blocha - Jędrzejowska - Tomaszowska - Ofiar Terroryzmu 11 Września - Kotoniarska - Wełniana - Bławatna - Śląska - Zapolskiej - Płaska - Ogniskowa - Konopnickiej.

Kadencja 81/104.
Strefy tętna: I - 00:05:36, II - 00:14:39, III - 02:18:02.
Podjazdy: dystans - 8.88 km, czas - 21:58, śr. pr. - 24.25 km/h, śr. nachylenie podjazdu - 2%, maks. nachylenie podjazdu - 7%.
Zjazdy: dystans - 9.34 km, czas - 20:24, śr. pr. - 27.49 km/h, śr. nachylenie zjazdu - 1%, maks. nachylenie zjazdu - 4%.

Wyjechaliśmy wspólnie z Bartkiem i Norbim o 8.15. Mimo, iż niebo było bezchmurne i świeciło słońce to było zaledwie 3 stopnie. Pierwszy raz wyjechałem na oponach slickach Schwalbe Kojak 26 x 1.35, które napompowałem do ciśnienia 5,5 atmosfery. Początkowe wrażenia rewelacja - żadnych oporów, rower prawie sam jechał. Potem okazało się, że to nie była tylko zasługa opon, ale również wiatru, który gdy tylko od Kotlin zmienił się na przeciwny uprzykrzył nam wyjazd już do samego końca. Na mostku w Kotlinach byłem po 1 godzinie i 2 minutach. Rozstaliśmy się przy zjeździe z Jędrzejowskiej na drogę wewnętrzną PKP i potem pojechałem już sam. Dodatkowo pojechałem jeszcze pętlę w pobliżu Dell'a i tam wiatr najbardziej dał mi się we znaki. Na powrotnej drodze zauważyłem, że z tylnej opony zaczęło schodzić mi powietrze. Ponieważ do domu miałem już dość blisko, więc tylko ją dopompowałem i tak już dojechałem do końca. Od tego postoju przestał mi działać pulsometr :(

Zdjęcie zrobione na mostku w Kotlinach.
Felt na Kojakach © Martinez1975

Od tego momentu jechałem sam.
Zjazd z Jędrzejowskiej na drogę PKP. © Martinez1975

Deszczowy wyjazd

Wtorek, 13 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa
Konopnickiej - Kurczaki - Zygmunta - Kolumny - Bronisin - Bronisin Dworski - Kalino - Kalinko - Kalino - Bronisin Dworski - Bronisin - Kolumny - Zygmunta - Kurczaki - Konopnickiej.

Kadencja 77/94.
Strefy tętna: I - 00:04:21, II - 00:10:29, III - 00:32:15.

Dzisiaj miałem ochotę na daleki wyjazd, ale niestety pogoda nie dopisała. Drobny deszcz towarzyszył mi od samego początku, jednak w Kalinie zamienił się w małą ulewę. Dojechałem w deszczu do Kalinka, gdzie przeczekałem ulewę pod filarami miejscowego OSP (czas minął szybko na miłej rozmowie z innymi rowerzystami). Jednak temperatura spadła do 8 stopni, miałem przemoczone ubranie i zaczęło mi być zimno. Wokół całe niebo było zaciągnięte, więc nie pozostało mi nic innego jak niestety wrócić do domu. Powrót tą samą drogą. Deszcz złapał mnie ponownie w Bronisinie. Do domu dojechałem dość mocno przemoczony i trochę zziębnięty. Na przyszłość muszę wziąść poprawkę na internetowe i satelitarne serwisy pogodowe, które zapowiadały mocniejsze opady, ale na nieco późniejszą porę. Pulsometr znowu zaczął działać dopiero po pewnym czasie, więc dane HR i kalorii są niepełne.

Pierwszy poważny tegoroczny przejazd

Środa, 7 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa
Konopnickiej - Kurczaki - Zygmunta - Kolumny - Bronisin - Bronisin Dworski - Kalino - Kalinko - Romanów - Wola Rakowa - Pałczew - Wardzyn - Dalków - Kotliny - Karpin - Borowa - Zielona Góra - Justynów - Nowy Bedoń - Andrespol - Wiśniowa Góra - Feliksińska - Dworcowa - Jędrzejowska - Blocha - Jędrzejowska - Tomaszowska - Kotoniarska - Wełniana - Bławatna - Śląska - Zapolskiej - Płaska - Ogniskowa - Konopnickiej.

Kadencja 81/111.
Strefy tętna: I - 00:00:39, II - 00:21:32, III - 01:54:04.

W końcu odważyłem się w tym roku na poważny (w sensie kilometrów) przejazd. Wybrałem trasę świetnie mi znaną i wielokrotnie powtarzaną w zeszłym roku. Jako dodatek dołożyłem krótki odcinek trasy wzdłuż torów na Jędrzejowskiej. Jechało mi się nadzwyczaj dobrze i nawet silny przeciwny wiatr w pierwszej fazie wycieczki nie był w stanie popsuć mi przyjemności z jazdy. W drugiej części wiatr nadal był silny, ale na szczęście w większej części sprzyjający. Średnia z wycieczki wypadła dość blado w stosunku do przejazdów z ubiegłego roku na tej samej trasie, ale z biegiem czasu i przejechanych kilometrów, mam nadzieję, że będzie coraz lepiej.
Pulsometr trochę wariował w czasie wycieczki, więc dane HR i kalorii mogą być trochę przekłamane.

Mapka trasy:

Profil trasy:

Rodzinna wycieczka z córkami

Niedziela, 4 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Konopnickiej - Rolnicza - Jędrzejowska - Rolnicza - Konopnickiej.

Pierwszy w tym roku wspólny przejazd z córkami: Matysią i Patrycją - lat 9.5 i 6.5. Nauka jazdy po nierównościach, wertepach, koleinach i piachu. Dla Patrycji był to pierwszy przejazd na nowym rowerze Trek MT60 w terenie i choć początki miała trudne to póżniej było już lepiej. Matysia na swoim Treku MT220 radziła sobie bardzo dobrze.

Świąteczny przejazd

Niedziela, 4 kwietnia 2010 · Komentarze(0)
Kategoria Felt Q900, Szosa
Konopnickiej - Rolnicza - Płaska - Żmichowskiej - Karola - Śląska - Bławatna - Wełniana - Kotoniarska - Tomaszowska - Jędrzejowska - Dworcowa - Feliksińska - Wieńcowa - Rokicińska - Tuszyńska (Andrespol) - Feliksińska - Dworcowa - Jędrzejowska - Blocha - Jędrzejowska - Tomaszowska - Ofiar Terroryzmu 11 Września - Kotoniarska - Wełniana - Bławatna - Śląska - Zapolskiej - Płaska - Ogniskowa.

Kadencja - 82/93.
Strefy tętna: I - 00:05:07, II - 00:12:32, III - 01:25:16.

Trasa taka sama jak ostatnio, tym razem jednak solo. W czasie wycieczki silny wiatr przez cały czas, ale raczej z bocznych kierunków. Między innymi dzięki temu średnia dużo wyższa niż poprzednio.